5 טיפים לבחירת ביטוח רכב משתלם

מערכת שורש  כט אדר א, תשעט  3/6/2019

כמה טיפים לבחירת פוליסת ביטוח מתאימה לרכב שלכם...
.......................

5 טיפים לבחירת ביטוח רכב משתלם
תקופת חידוש ביטוח הרכב הגיעה ואתם מתלבטים היכן כדאי לחדש. האם להישאר באותה החברה עמה חתמתם את הפוליסה בעבר? אולי כדאי לנסות ולמצוא דרכים להוסיף פוליסת ביטוח מקיף לרכב הקיימת? אספנו עבורכם את כל השאלות והתשובות ועוד מספר המלצות לבחירת ביטוח הרכב המשתלם ביותר בעבורכם. זה הזמן לגלות מה מבדיל את הביטוחים זה מזה ואילו הרחבות והנחות קיימות שאולי לא הכרתם קודם לכן.

הרכב מאובזר במנגנוני הגנה? תשלמו פחות
אחת הדרכים הקלות ביותר להוזיל את ביטוח הרכב שלכם היא באמצעות התקנה של מנגנוני הגנה בפני תאונות. מצלמות אחוריות, מערכות התראה על מעבר בין מסלול למסלול (דוגמת המערכת של מובילאיי) וכן מערכות המתריעות כי אינכם שומרים מספיק מרחק מהרכב לפניכם יכולות לסייע כפליים. הן גם מאפשרות לכם לנהוג בצורה בטוחה יותר וגם מאפשרות לחסוך סכום ניכר בעלות הפוליסה.

מערכות נוספות שאפשר להוסיף לרכב ומומלצות בעיקר אם יש נהגים צעירים בבית הן מערכות התראה על נסיעה במהירות גבוהה. תוכלו לקבל חיווי ישיר לטלפון הנייד שלכם אם הילד החל לנסוע במהירות מופרזת. כך תוכלו להגן עליו ולהוזיל את הפוליסה.

מה גיל הנהגים וכמה נהגים רשומים בפוליסה?
כאשר אתם רוכשים פוליסה לביטוח הרכב, תשאלו ע"י חברת הביטוח שאלות רבות. מה גיל הנהגים הצפויים לנהוג ברכב? ומה הוותק שלהם על הכביש?. נהגים עם שנים רבות של ניסיון בנהיגה ישלמו פחות. כמו כן תשאלו האם הגשתם תביעת ביטוח בתחום הרכב בשנים האחרונות. נהגים זהירים, שלא הגישו תביעות כלל בשנים האחרונות יזכו אף הם למחיר נמוך יותר.

חשוב לדעת, כי אם אתם מציינים במפורש מי נוהג בכל אחד מהרכבים שלכם העובדה כי יש שמות נהגים נקובים מוזילה את הפוליסה. מדוע? חברת הביטוח מעוניינת לוודא כי אין הרבה נהגים מזדמנים ברכב וכאשר אתם מציינים במפורש את שמות הנהגים החברה יכולה לבדוק את ההיסטוריה שלהם בתחום הנהיגה. הנחה זו לא תינתן לנהגים נקובים מתחת לגיל 24 משום שהם נחשבים לנהגים צעירים וחדשים. בתחום זה חשוב לדעת כי נהג שהייתה לו שלילת רישיון בעבר – ישלם סכום גבוה יותר על ביטוח הרכב. לכן, אם יש לכם יותר מרכב אחד עדיף להוסיפו כנהג רק בפוליסה של הרכב בו יעשה שימוש.

ערכו השוואת מחירים מקיפה בין החברות השונות
בישראל קיימות שלל חברות ביטוח המציעות ביטוח חובה, צד ג' וביטוח מקיף. למרבה המזל כאשר התחרות גדלה גם המחירים צונחים. לכן, בכל שנה עשו מחקר שוק מקיף וגלו האם אתם יכולים להוזיל את הפוליסה באמצעות מעבר לחברה אחרת. בדרך כלל, כאשר אתם עובדים דרך סוכני הביטוח הם יצמצמו אתכם לרשימה קטנה של חברות ביטוח עמן הם עובדים. לכן, עשו בעצמכם את המחקר ברשת וגלו האם ניתן לקבל יותר שירותים באותו המחיר - למשל שירותי דרך וגרירה, הרחבה לנזקים לשמשות המכונית והנחה על טיפולי רכב במוסך הסדר).
כאשר אתם מתקשרים לחברות השונות לקבל את הצעות המחיר לביטוח, שאלו מה התוספת שמשלמים על כל הרחבה ומה כלול בתוכנית הביטוח הבסיסית. תופתעו לגלות כי חלק מהחברות אינן גובות כלל סכום נוסף על הרחבות המהוות חלק בלתי נפרד מהפוליסה. חברות אחרות יציעו ללא עלות נוספת שירות טלפוני מסביב לשעון – אפילו בסופי השבוע. מרבית החברות היום מציעות אתר אינטרנט, אך האם ניתן לבצע בו שינויים לפוליסה קיימת או לחדשה? גלו את כל היתרונות שמציעות החברות ותוכלו לבחור את הפוליסה המתאימה לכם ביותר.

הגדילו את ההשתתפות העצמית ושלמו פחות
אם אתם תובעים את חברות ביטוח הרכב שלכם פעם בעשור יתכן וישתלם לכם להעדיף פוליסה עם השתתפות עצמית גבוהה יותר. מדוע? העלות החודשית של פוליסת ביטוח הרכב תרד בצורה משמעותית ותוכלו לחסוך כסף מדי חודש. לעומת זאת, אם בבית ישנו נהג חדש יתכן וכדאי לשמור על השתתפות עצמית נמוכה משום שבתחילת הדרך הרכב מועד לתאונות.

הוסיפו טכנולוגיה מתקדמת לחיסכון בביטוח הרכב
נסכם בהמלצה אחרונה לחיסכון בביטוח הרכב שלכם. קיים מכשיר המותקן בתחנות "איתורן" בישראל הבוחן את הרגלי הנהיגה שלכם ומותקן ברכב. נהגים שנוסעים בזהירות רבה, מבלי לבצע בלימות חירום או לעבור את המהירות המותרת יוכלו לשלם פחות. כך, פרופיל הנהיגה האישי שלכם ישפיע בצורה ישירה על המחיר שתשלמו משום שהוא מאפשר לחברה לתמחר את הפוליסה שלכם על בסיס נתונים מדויקים ולא סטטיסטיקה כללית.